03 May, 2011

Nasib baik!!

Posted by Ayu Amir at 3.5.11
 *jangan menunggang seperti ini!*

Sekarang nie kalau petang je mesti hujan. Hujan lebat pula tu. Nampaknya, penunggang motosikal seperti saya nie terpaksa la meredah hujan kalau nak cepat sampai ke rumah.

Kalau hujan je jalan mesti jem. Lagi-lagi area nak balik Bandar Tun Razak, kalau kereta tak bersusun, tak sah la. Memang dah biasa menyelit di celah-celah kereta. Namun, petang nie nasib tak begitu baik sebab saya hampir-hampir ter'eksiden' gara-gara seorang pemandu yang tak berhemah semasa menggunakan jalan raya!. Adakah patut dengan tiba-tiba menukar lorong tanpa signal??. Lagi la tak patut memandu dengan menggunakan telefon bimbit!!!. Tau tak ketika itu saya sedang menunggang dengan laju?!!!. Kalau saya tak sempat brek, memang bawah kereta la saya terperosok. Kepada semua pemandu kereta, kalau memandu tu ingat la pengguna jalan raya lain. Bukan awak sorang je yang guna jalan raya!!!...SEKIAN....Tunggang jangan tunggang langgang!.


0 comments:

 

MISS FROGGY Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez